Πανελλήνια
'Ενωση Γονέων
για την Προστασία
της Οικογένειας
και του Ατόμου.
Περί "Λευκής" και "Μαύρης" Μαγείας.
4ο Σχόλιο στο 26ο τεύχος του περιοδικού ΔΙΑΛΟΓΟΣ
(Οκτ.-Δεκ. 2001).

Σάββατο, 5/1/2002, Star Channel, Παιδική Ζώνη, 9.00΄π.μ.
Το κανάλι μεταδίδει "παιδικά" κινούμενα σχέδια -από "Thunder Cats" μέχρι "Pokemon", "Digimon", "Papyrus" κ.ά., όλα γεμάτα τέρατα, δράκους, ζόμπι, βρικόλακες, ζωντανές μούμιες, μάγους "καλούς" και "κακούς" -με ξόρκια και πρακτικές, που κάποια εφαρμόζονται στους αποκρυφιστικούς κύκλους, στις μέρες μας- κι άλλα τέτοια "ψυχωφελή", να διαμορφώνουν ήθος στα νέα βλαστάρια μας. Κι όλ' αυτά να προβάλλονται με όλους τους δυνατούς τρόπους, που η τεχνολογία έχει επιτύχει, όσο γίνεται πιο αποτρόπαια, σε πρωτότυπες οπτικές γωνίες, άκρως "ρεαλιστικά", με όλη εκείνη τη "ρεαλιστική" παρουσίαση, που ο κινηματογράφος καθιέρωσε σταδιακά, από το τέλος της δεκαετίας του '60 και εντεύθεν.
Κι ανάμεσα σ' όλα αυτά και κάποιες "οάσεις" παιδικού υλικού, ψυχαγωγικού, διασκεδαστικού και με ηθικό περιεχόμενο. Μία από τις ήπιες αυτές σειρές, αν και για παιδιά μέχρι 8 ετών, είναι κι ο "Μπαμπάρ", ο βασιλιάς ελέφαντας με την οικογένειά του, μια διεθνή σειρά ιδιαίτερα αγαπητή στα παιδιά.
Σάββατο, 5/1/2002, Star Channel, Παιδική Ζώνη, 10.00΄π.μ.
"Μπαμπάρ". Το σενάριο του σημερινού επεισοδίου: Η οικογένεια του Μπαμπάρ ταξιδεύοντας φθάνει στη χώρα των μαγισσών, που υπάρχει σε "μία παράλληλη διάσταση". Εκεί, τα παιδιά του συναντούν τη Λουλού, μια μικρή, δόκιμη μάγισσα και την κοροϊδεύουν, με αποτέλεσμα αυτή στο θυμό της να μεταμορφώσει ένα από αυτά σε γουρούνι. Επεμβαίνει όμως η μητέρα της Λουλούς, για να της υπενθυμίσει ότι αυτό δεν είναι μια καλή πράξη. Μετά από διάφορα επεισόδια, η Λουλού αποτυγχάνει, λόγω της απειρίας της στις μαγικές τέχνες, να επαναφέρει το παιδί σε ελέφαντα, ενώ η μητέρα της δεν επεμβαίνει μιας και "μόνο ο μάγος, που έκανε το ξόρκι μπορεί και να το λύσει". Σε μια προσπάθεια "να βοηθήσει" η μεγάλη μάγισσα "τηλεμεταφέρει" τον Μπαμπάρ, την οικογένειά του και τη Λουλού στη βιβλιοθήκη της χώρας των μαγισσών, όπου υπάρχουν "εκατομμύρια βιβλία γεμάτα με ξόρκια", για να ψάξουν για το σωστό ξόρκι της επαναφοράς. Τέλος, με τη βοήθεια του Μπαμπάρ, η Λουλού "λύνει τα μάγια", ενώ η μαμά της την "παιδαγωγεί" -αυτήν και τα παιδιά μας, που παρακολουθούν τη σειρά-, υπενθυμίζοντάς της τους "τρεις κανόνες ηθικής της μαγείας": 1) "Η μαγεία πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για το καλό", 2) "Πρέπει να μαθαίνουμε τη μαγεία καλά πριν τη χρησιμοποιήσουμε" και 3) "Για να πιάσουν τα ξόρκια, πρέπει να τα ρίχνουμε με όλη μας την ψυχή".
Μετά τη διδακτική αυτή εμπειρία, η μάγισσα επιβιβάζει τον Μπαμπάρ και την οικογένειά του σε ένα "μαγικό σκουπόξυλο", που τους επαναφέρει στον κόσμο τους.
Παράλληλα όμως με το παιδικό θέαμα, ας ρίξουμε μια ματιά και στο παιδικό ανάγνωσμα, διαλέγοντας στην τύχη από το "παιδικό" περιοδικό "Τα Σαΐνια", ένα μηνιαίο περιοδικό, προσαρμοσμένο απόλυτα στο "τι φοριέται σήμερα" και φυσικά, γεμάτο αποκρυφιστική θεματολογία, ένα θέμα που σήμερα θεωρείται κοινότυπο και συγχρόνως πουλάει πολύ.
"Τα Σαΐνια". Νοέμβριος 2001, Τεύχος 116. Με εξώφυλλο "Χάρι Πότερ", από την ταινία της Warner Bros., "Διπλή Αφίσα Χάρι Πότερ" και 6 σελίδες αναφοράς στην ταινία -η μία, διαφημιστική των βιβλίων Χάρι Πότερ των "Εκδόσεων Ψυχογιός-.
Σελ.68-69.
Βιβλιοπαρουσίαση. Μεταξύ των διαφόρων τίτλων: "Η Βασούλα η μαγισσούλα", σειρά "Βατόμουρο" των "Εκδόσεων Ψυχογιός".
Σας παραθέτουμε το σχόλιο-περίληψη της σειράς: "Μια σειρά από βιβλιαράκια με ηρωίδα μια κοκκινομάλλα πιτσιρίκα που έχει ένα μεγάλο μυστικό: Κάτω από το κρεβάτι της κρύβει ένα μαγικό βιβλίο! Κάθε φορά που το ανοίγει και το διαβάζει, συμβαίνουν περίεργα και διασκεδαστικά πράγματα".
Τα παραπάνω κρούσματα δεν είναι φυσικά τα μοναδικά. Από τα τέλη της δεκαετίας του '50 το προφίλ του "λευκού μάγου" κάνει σταδιακά την εμφάνισή του στο παιδικό ανάγνωσμα, το παιδικό θέαμα, το παιδικό παιγνίδι, αλλά και στη ζωή μας γενικότερα. Σήμερα όμως μπορούμε να μιλήσουμε για φρενίτιδα προβολής της μαγείας "για καλούς σκοπούς", ειδικά μετά την τεράστια εμπορική επιτυχία της σειράς "Χάρι Πότερ".
Το έδαφος προλειάνθηκε, φυσικά από πολύ παλαιότερα και δεν αναφερόμεθα στην περίπτωση της αναφοράς της μαγείας και των παραφυσικών δυνάμεων στη μυθολογία, στη λαογραφία ή στο παραμύθι -όπως θα σπεύσουν πιθανώς κάποιοι να μας υπενθυμίσουν- γιατί εκεί όλα αυτά χαρακτηρίζονταν εκ προοιμίου αρνητικά και αποφευκτέα.
Τι πρέπει, λοιπόν, σαν γονείς να κάνουμε γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχει ίσως παιδικό ανάγνωσμα ή θέαμα χωρίς αναφορές περί "καλής μαγείας" -πέραν προφανώς του γνήσιου εκκλησιαστικού χώρου-; Θα πρέπει να εφησυχαστούμε; Θα πρέπει να αντιδράσουμε; Και με ποιόν τρόπο;
Ας υπογραμμίσουμε, κατ' αρχάς, ότι τα παιδία μας, όσο είναι τουλάχιστον μικρά, ακολουθούν τις δικές μας επιλογές και το δικό μας παράδειγμα -αυτό που ζούμε, φυσικά, κι όχι αυτό που λέγεται, αλλά δεν εφαρμόζεται-. Άρα, θα πρέπει εμείς πρωτίστως να ξεκαθαρίσουμε ότι η Μαγεία είναι μία, ότι εντάσσεται στο οπλοστάσιο του Άρχοντος του Σκότους και είναι ως εκ τούτου πλήρως απορριπτέα από την Εκκλησία, με πολλές σχετικές αναφορές και στην Αγία Γραφή.
Αυτή τη θέση οφείλουμε να την εγκολπωθούμε και να την ομολογήσουμε με όλους τους δυνατούς τρόπους και προς όλες τις κατευθύνσεις έμπρακτα, βγάζοντας από τη ζωή μας προσωπική και οικογενειακή κάθε πιθανή έστω αναφορά περί "καλής" ή "λευκής" μαγείας. Ακόμη και η αναφορά περί "μαύρης" μαγείας είναι ανεπιτυχής, προσανατολίζοντας και σε "κάτι άλλο". Η μαγεία είναι μία και απορριπτέα ολοσχερώς. Δεν υπάρχει "λευκή" ή "μαύρη". Η μαγεία δεν είναι "ευχάριστη", ούτε "χαριτωμένη" και δε συμβαίνουν "διασκεδαστικά πράγματα" εκεί που η μαγεία εφαρμόζεται, παρά καταστροφή και σίγουρη απώλεια ψυχών. Κάποιες φορές και απώλεια σωμάτων…


Πιστεύουμε ότι ξεχωριστά από την ατομική ιδεολογία του κάθε ανθρώπου, η ελευθερία της σκέψης και βούλησης είναι ιερά και αναφαίρετα δικαιώματα που δεν μπορούν και δεν πρέπει να αντικατασταθούν από όποια λογική απορρέει από "αυθεντίες" και από ομάδες που κάτω από το μανδύα προβάτου είναι αδηφάγα τρωκτικά ανθρωπίνων ψυχών.
Αν θέλετε να συμπαρασταθείτε στο έργο μας και βρίσκετε ότι έχουμε τους ίδιους προβληματισμούς η παρουσία σας μας είναι απαραίτητη.

Σας περιμένουμε στις συναντήσεις μας, που γίνονται
κάθε Κυριακή 11.00' - 13.00' στην οδό Αποστόλου Παύλου 10, Αγία Παρασκευή Αττικής.