Πανελλήνια
'Ενωση Γονέων
για την Προστασία
της Οικογένειας
και του Ατόμου.

Από το περιοδικό "Νεανικά Αγκυροβολήματα"
της Ι. Μητρ. Ιεραπύτνης & Σητείας.


Απάντηση στο άρθρο του κ. Ι. Μηλιώνη

Αγαπητοί φίλοι του "Διαλόγου"

Σας γράφω, όχι γιατί θέλω να απολογηθώ, μα γιατί πρέπει να δώσω απάντηση, ως υπεύθυνος του περιοδικού, σε συνειδήσεις που σκανδαλίστηκαν.
Πολύ με έθλιψε το γεγονός ότι στο 31° τεύχος του περιοδικού σας δημοσιεύθηκε άρθρο του κ. Ι. Μηλιώνη με το οποίο σχολιάσθηκε ένα κείμενο του 8ου τεύχους του δικού μας περιοδικού με θέμα το Χάρι Πότερ.
Το κείμενο αυτό που γράφτηκε από το Μανώλη και την Ουρανία, παιδιά τα οποία συμμετείχαν σε κατηχητική σύναξη, αλλά, παρ' όλα αυτά θέλησαν μέσα σε πνεύμα ελευθερίας να καταθέσουν την άποψή τους, το δεχτήκαμε με χαρά γιατί αυτό ακριβώς είχαμε εξ αρχής ζητήσει από τους νέους μας να διαλεχθούν ελεύθερα μαζί μας.
Παράλληλα όμως, εμείς, ως υπεύθυνοι για το λόγο που αρθρώνει ένα εκκλησιαστικό περιοδικό, από πριν, στο 7° τεύχος, αλλά και στο 8°, το 9° και ειδικότερα στο 10°, καταθέσαμε στο μέτρο των δυνάμεών μας το δικό μας λόγο για το θέμα του Χάρι Πότερ, διευρύνοντάς το ταυτόχρονα και συνδέοντάς το με άλλες παρεμφερείς δραστηριότητες της Νέας Εποχής.
Η αποσπασματική, λοιπόν, αντιμετώπιση του έργου μας, με τα όποια συμπεράσματα, πίκρανε πολύ εμένα και τους συνεργάτες μου, ιδιαίτερα επειδή αυτό έγινε από περιοδικό με το κύρος και την εμπειρία που διαθέτει το δικό σας. Η αντιμετώπιση και ανάδειξη του μέρους ως ολότητας είναι λάθος το οποίο πολλά στοίχισε και στοιχίζει στην αλήθεια και στην ενότητα της Εκκλησίας.
Για να μη χαθεί όμως η ενότητα και για την αγάπη, σας στέλνω τα τεύχη 7 έως 10 του περιοδικού μας για πληρέστερη ενημέρωση.

Εκ μέρους της συντακτικής επιτροπής
παπα-Νικόλαος Αλεξάκης


Η Απάντηση της Π.Ε.Γ.

Παραλάβαμε και εντρυφήσαμε στο πράγματι αξιόλογο υλικό των τευχών του περιοδικού "Νεανικά Αγκυροβολήματα" (τεύχη 7ο, 8ο, 9ο και 10ο), τα οποία ο π. Νικόλαος Αλεξάκης είχε την καλοσύνη να μας προμηθεύσει, μετά τη δημοσίευση του άρθρου του κ. Ι. Μηλιώνη: "Η άποψή τους για τον Χάρι Πότερ", στο 31 τεύχος του ΔΙΑΛΟΓΟΥ.
Ήταν πράγματι μία σειρά από αξιόλογα άρθρα, που παρουσίαζαν την διδασκαλία της Εκκλησίας σε σχέση με την παραθρησκεία και με το σύνδρομο της Νέας Εποχής του Υδροχόου (New Age). Tα άρθρα αυτά έχουν δημοσιευθεί, ανά δύο, σε μία περίοδο από Μάρτιο έως και Οκτώβριο 2002. Άρθρο, μάλιστα, του π. Νικολάου δημοσιεύεται σε τρεις διαδοχικές συνέχειες.
Μεταξύ των ποιμαντικών αυτών άρθρων δημοσιεύεται και το επίμαχο άρθρο: "Η άποψή μας για τον Χάρι Πότερ", δύο παιδιών, που συμμετείχαν σε Κατηχητική Σύναξη, αναφερόμενο εγκωμιαστικά στον μάγο Χάρι Πότερ, το οποίο και σχολιάσαμε στο 31ο τεύχος του ΔΙΑΛΟΓΟΥ.
Το άρθρο αυτό, των δύο παιδιών, μας απεστάλη μεμονωμένο, σε φωτοαντίγραφο, τον Χειμώνα 2002, από συνεργάτη της Π.Ε.Γ.
Αμέσως μετά την παραλαβή του φωτοαντιγράφου, ο κ. Ι. Μηλιώνης απέστειλε, στις 12 Νοεμβρίου 2002, fax προς το περιοδικό "Νεανικά Αγκυροβολήματα", το οποίο κοινοποίησε και προς την Ι. Μ. Ιεραπύτνης & Σητείας, το Εκκλησιαστικό Βιβλιοπωλείο της Ι. Μ., και τους συγγραφείς του επίμαχου άρθρου, χωρίς όμως να λάβει απάντηση.
Οι υπεύθυνοι της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων για την Προστασία του Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού της Οικογένειας και του Ατόμου, λυπούνται πραγματικά για την πικρία που προξένησαν άθελά τους στον π. Νικόλαο και στους συνεργάτες του.
Βέβαια, ο όρος "αποσπασματικά", αναφέρεται συνήθως στην επιλογή συγκεκριμένης φράσης ενός κειμένου, η οποία απομονώνεται από το υπόλοιπο και παρουσιάζεται αποδίδοντας διαφορετικό νόημα από αυτό που ο αναγνώστης μπορούσε να εξάγει αν είχε πρόσβαση σ' ολόκληρο το κείμενο.
Στην δική μας περίπτωση, το επίμαχο άρθρο των δύο παιδιών, παρουσιάστηκε ολόκληρο και σχολιάστηκε φράση προς φράση.
Για το αξιόλογο συλλογικό αντιαιρετικό έργο, όπως αυτό εκτίθεται στα 4 τεύχη του περιοδικού "Νεανικά Αγκυροβολήματα", δεν είχαμε καμία ενημέρωση, παρά μόνον όταν ο π. Νικόλαος μας απέστειλε το σχετικό υλικό, δυστυχώς μετά τη δημοσίευση του σχολιασμού του επίμαχου άρθρου, στο 31ο τ. του ΔΙΑΛΟΓΟΥ.
Πιστεύουμε ότι στην περίπτωσή μας δεν μπορούμε να ομιλούμε για αποσπασματική παράθεση επειδή πρόκειται για ολοκληρωμένα αυτούσια άρθρα, 2 από τα οποία δημοσιεύθηκαν στο ίδιο τεύχος του περιοδικού (Νεανικά Αγκυροβολήματα τ. 8, Μάιος-Ιούνιος 2002), τα δε άλλα άρθρα στα τεύχη 7ο, 9ο και 10ο.
Τέλος, αυτό που συνέβη σ' εμάς, να ενημερωθούμε, δηλαδή, για το επίμαχο άρθρο μεμονωμένα, πιστεύουμε ότι είναι μεγάλος κίνδυνος να συμβεί στον καθένα. Η δημοσίευση ενός ανατρεπτικού κειμένου, χρήζει άμεσης αναίρεσης, φράση προς φράση. Η ολοκληρωμένη προβολή ενός ανατρεπτικού κειμένου, με μόνο αντίλογο ένα αναιρετικό δεύτερο άρθρο στο ίδιο τεύχος ενός εντύπου δεν αναιρεί, πιστεύουμε, κατ' ανάγκην την κακοδοξία, καθώς δεν υποχρεούται ο κάθε αναγνώστης να μελετήσει όλο το περιεχόμενο ενός εντύπου. Μπορεί συχνά να παρανοηθεί η πρόθεση του εκδότου ή, στην καλύτερη περίπτωση, να αποκτήσουν τα 2 άρθρα ίση βαρύτητα στην συνείδηση του αναγνώστη. Στην περίπτωσή μας, μπορεί ολόκληρο το ποιμαντικό έργο, των 4ων τευχών -των 8 μηνών- να πέσει στο κενό, καθώς είναι μάλλον απίθανο ο κάθε αναγνώστης του επίμαχου άρθρου να διαβάσει και να οικοδομηθεί από τα 7 υπόλοιπα αναιρετικά άρθρα, κάτι που συνέβη και σε μας.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους, πιστεύουμε ότι κείμενα "προβληματισμού", που δημοσιεύονται, πιθανώς να αποπροσανατολίσουν κάποιους ευρισκομένους μακράν της Εκκλησίας. Και βεβαίως συμφωνούμε, ότι οι νέοι μας θα πρέπει να μπορούν να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους για τον όποιο προβληματισμό τους στα πλαίσια των Κατηχητικών Συνάξεων ή όπου αλλού υπάρχει η δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης όλων των παρευρισκομένων, για τις θέσεις της Εκκλησίας, προς αποφυγήν λανθασμένων συμπερασμάτων και μηνυμάτων.


Πιστεύουμε ότι ξεχωριστά από την ατομική ιδεολογία του κάθε ανθρώπου, η ελευθερία της σκέψης και βούλησης είναι ιερά και αναφαίρετα δικαιώματα που δεν μπορούν και δεν πρέπει να αντικατασταθούν από όποια λογική απορρέει από "αυθεντίες" και από ομάδες που κάτω από το μανδύα προβάτου είναι αδηφάγα τρωκτικά ανθρωπίνων ψυχών.
Αν θέλετε να συμπαρασταθείτε στο έργο μας και βρίσκετε ότι έχουμε τους ίδιους προβληματισμούς η παρουσία σας μας είναι απαραίτητη.

Σας περιμένουμε στις συναντήσεις μας, που γίνονται
κάθε Κυριακή 11.00' - 13.00' στην οδό Αποστόλου Παύλου 10, Αγία Παρασκευή Αττικής